استفاده از روغن نارگیل برای مو

1.مرطوب کننده موهای خشک و پوست سر

بیشتر روغن‌ها روی سطح مو می‌نشینند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل عمیق‌تر به ساقه مو نفوذ می‌کند، که ممکن است باعث شود موها نرم‌تر و نرم‌تر شوند.

این روغن به پر شدن ساقه مو کمک می کند و باعث می شود موهای خشک و آسیب دیده سالم تر به نظر برسند. داشتن موهای مرطوب ممکن است آسیبی که برخی از محصولات مانند شامپوهای خشن و محصولات حالت دهنده می توانند به مو وارد کنند را کاهش دهد.

یک فرد می‌تواند قبل از شستن موهای خود از روغن نارگیل استفاده کند یا از یک محصول حالت دهنده استفاده کند که موها را خشک نشان می‌دهد.

افرادی که پوست سر خشک دارند یا شرایط پوستی که باعث خشکی می شوند، مانند اگزما، ممکن است از اثرات مرطوب کنندگی روغن نارگیل نیز بهره مند شوند. هر کس که بیماری پوستی جدی دارد باید قبل از استفاده از هر محصول جدید با پزشک صحبت کند.

روغن نارگیل همچنین دارای اثر آبگریز است، به این معنی که آب را دفع می کند. این اثر ممکن است از جذب آب در موها جلوگیری کرده و به مرور زمان آنها را خشک کند. بنابراین، اگرچه استفاده گاه به گاه به مرطوب شدن مو کمک می کند، اما بهتر است از روغن نارگیل به عنوان یک استراتژی طولانی مدت استفاده نکنید.

2.جلوگیری از موخوره

وقتی آب وارد ساقه مو می‌شود، موها وز می‌شوند و باعث تورم و ناهمواری مو می‌شوند. روغن نارگیل جذب آب مو را متوقف می کند، به خصوص در آب و هوای مرطوب، که می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند.

موهای آسیب دیده حتی در هوای خشک نیز وز به نظر می رسند. از آنجایی که روغن نارگیل می تواند به ساقه مو نفوذ کند، می تواند به صاف کردن موهای آسیب دیده و ناهموار نیز کمک کند.

سعی کنید یک یا دو قطره را روی موهای خشک بمالید، به خصوص قبل از بیرون رفتن در هوای مرطوب یا مرطوب.

3.تقویت رشد مو

برخی افراد بر این باورند که روغن نارگیل می تواند به درمان ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند. بسیاری از دستور العمل های محصول، روغن نارگیل را با روغن های دیگر، مانند روغن انگور فرنگی هندی یا روغن علف آجیل ترکیب می کنند.

نتایج یک مطالعه در سال 2015 روی موش‌ها نشان می‌دهد که فرمول‌های حاوی روغن نارگیل ممکن است باعث رشد مو و افزایش ضخامت مو شوند.

مطالعه دیگری در سال 2015 به بررسی ریزش مو به دلیل آسیب های محیطی و آلودگی پرداخت. محققان به این نتیجه رسیدند که روغن نارگیل قادر به محافظت از مو در برابر آسیب، معکوس کردن یا درمان ریزش مو است.

4.جلوگیری از آسیب های شیمیایی

روغن نارگیل به ساقه مو نفوذ کرده و آن را پر می کند، که ممکن است به جلوگیری از ورود سایر مواد مضر به مو کمک کند. به نوبه خود، این ممکن است از آسیب مو جلوگیری کند، به خصوص برای افرادی که از روغن نارگیل به طور استراتژیک استفاده می کنند.

به عنوان مثال، فردی که قصد دارد در استخرهای کلردار شنا کند، می‌تواند با محافظت از موهایش با روغن نارگیل، مقدار کلر وارد شده به موهای خود را کاهش دهد.

به طور مشابه، روغن نارگیل نیز ممکن است از مو در برابر اثرات مخرب آلودگی هوا محافظت کند.

5.افزودن درخشش

مانند روغن های دیگر، روغن نارگیل می تواند موها را درخشان و از نظر ظاهری صاف کند. برخی افراد از چند قطره به عنوان سرم براق کننده روی موهای خشک استفاده می کنند.

افرادی که می خواهند از سیلیکون و مواد مشابه اجتناب کنند، ممکن است روغن نارگیل را جایگزین سرم های براق کننده غنی از سیلیکون کنند.

6.طراوت مو بین شستشو

بسیاری از افرادی که موهای خشک، درشت یا مجعد دارند، برای جلوگیری از خشک شدن موهایشان، بین شستن موها، مدت زمان بیشتری را طی می کنند. با این حال، پس از چند روز، مو ممکن است حالت یا بافت خود را از دست بدهد. اسپری کردن آب روی موها گاهی کمک می کند، اما آب نیز می تواند باعث موخوره شود.

روغن نارگیل به عنوان یک طراوت کننده مو به خوبی عمل می کند و چون آب را از بین می برد، می تواند از موخوره نیز جلوگیری کند. قبل از اینکه موها را بچرخانید یا بچرخانید، کافی است چند قطره از آن را از بین ببرید.

7.پیش درمان مو

بسیاری از مواد شیمیایی خشن می توانند به مو آسیب برسانند، از جمله مواد موجود در سفید کننده ها، رنگ ها و شامپوهای حاوی مواد شوینده سنگین.

قرار دادن روغن نارگیل روی موها قبل از استفاده از این مواد شیمیایی ممکن است به جلوگیری از آسیب جدی مو کمک کند. افراد می توانند قبل از استفاده از شامپو شفاف کننده یا رنگ مو، روغن نارگیل را به عنوان پیش درمانی امتحان کنند.

خلاصه

روغن نارگیل به راحتی در سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی سالم و آنلاین در دسترس است. مانند هر روال جدید مراقبت از مو، ممکن است کمی طول بکشد تا موها با روغن سازگار شوند.

صحبت با یک آرایشگر یا متخصص موی دیگر می تواند به فرد کمک کند تا بهترین راه را برای گنجاندن روغن نارگیل در روال مراقبت از موی خود تعیین کند.

افراد مبتلا به اگزما، پسوریازیس یا شرایط پوست سر ممکن است بخواهند قبل از استفاده از روغن نارگیل با یک متخصص پوست مشورت کنند. با این حال، برای اکثر افراد، استفاده از روغن نارگیل برای موهایشان بی خطر است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *