گیاه آلوئه ورا و خواص آن برای بدن

آلوئه ورا گیاهی است که به طور گسترده‌ای در صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی استفاده می‌شود. خواص آلوئه ورا بسیار فراوان است؛ این گیاه برگ‌های سبز ضخیم، نوک تیز و گوشتی‌ دارد که می‌تواند به طول 30 تا 50 سانتی‌متر رشد کند.

هر برگ آلوئه ورا حاوی یک بافت لزج است که آب را در خود ذخیره می‌کند و باعث ضخیم شدن برگ‌ها می‌شود. این بافت پر از آب «ژلی» است که این بافت در تولید بسیاری از محصولات غذایی، درمانی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل آلوئه ورا حاوی ترکیبات مفیدی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان‌ها است.

برخی خواص آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا بیشتر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضدعفونی‌کنندگی آن شناخته می‌شود؛ و به همین دلیل است که به بهبود زخم‌ها و درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند.

مواد موجود در آلوئه ورا خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد؛ در واقع ژل آلوئه ورا حاوی آنتی‌ اکسیدان‌های قوی است که به مهار رشد باکتری‌های خاصی که می توانند باعث عفونت در انسان شوند، کمک می کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آلوئه ورا سرشار از روی است که یکی از عوامل ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود؛ به همین منظور می‌تواند به از بین بردن باکتری‌ها و بهبود بیماری کمک کند. با مصرف آلوئه ورا کمبود روی در بدن تا حدی جبران خواهد شد و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

آلوئه ورا و سلامت مو

به دلیل موادی که در ژل گیاه آلوئه ورا وجود دارد، برای خشکی موها و حتی خارش پوست سر نیز مفید است. این گیاه حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است که باعث حفظ سلامت مو و تقویت آن می‌گردد. اگر آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود بمالید سبب تقویت و رشد موها می‌شود.

کمک به تعادل و تنظیم قند خون

آلوئه ورا می‌تواند به شدت قند خون را کاهش دهد، از این رو گیاهی مناسب برای افرادی است که به دیابت دچار هستند. گیاه آلوئه ورا حتی برای پیشگیری از دیابت نیز می‌تواند مناسب باشد، خصوصا افرادی که شیرینی زیاد استفاده کی‌کنند، بهتر است حتما این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *