0

تاثیرات نوشیدن قهوه

فواید قهوه

اغلب افراد بر این باورند که تاثیرات نوشیدن قهوه ممکن است به مرور زمان به بدن انسان آسیب جدی وارد کند و حتی باعث مرگ افراد گردد؛ اما به گزارش نسیم سلامتی به نقل از جاما نتورک (JAMA NETWORK) نتایج برخی از تحقیقات نشان داده که نوشیدن قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد. آپریل هو متخصص تغذیه، حقایقی را از یک مطالعه اعلام کرده است که نوشیدن قهوه ممکن است طول عمر انسان را افزایش دهد.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به صورت حرفه‌ای قهوه می‌نوشید، کارشناسان آماری را به نفع کاری که شما روزانه انجام می‌دهید منتشر کرده‌اند؛ پس در این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که در مجله JAMA Internal Medicine گزارش شده است، افرادی که قهوه می‌نوشند بیشتر عمر می‌کنند. در نتیجه تحقیقاتی که قبلا انجام شده بود، دانشمندان بر این باور بودند که قهوه برای سلامت انسان مضر است؛ در صورتی که به گفته محقق کریستوفر گاردنر از مرکز تحقیقات پیشگیری استانفورد، تحقیقات قدیمی روی افرادی انجام گرفته بود که به همراه نوشیدن قهوه، عادت سیگار کشیدن نیز داشتند؛ اما در تحقیقات جدید، افراد سیگاری و افراد غیر سیگاری عاشق قهوه به صورت جداگانه معیار این تحقیقات قرار گرفتند.

تاثیرات نوشیدن قهوه

مطالعه JAMA روی نیم میلیون نفر از افراد 38 تا 73 ساله در طول 10 سال، با در نظر گرفتن میزان مصرف قهوه و سیگار کشیدن آن‌ها، مورد بررسی قرار گرفت. هدف این بود که بین مرگ افراد و سرعت متابولیسم کافئین در بدن، یک ارتباط معنادار پیدا شود؛ زیرا این مورد از فردی به فرد دیگر بر اساس عوامل ژنتیکی خاص می‌تواند متفاوت باشد.

با کمال تعجب، نتایج این مطالعه نشان داد که صرف نظر از اثرات کافین، مصرف بیشتر قهوه (حتی هشت فنجان یا بیشتر در روز) با کاهش خطر مرگ ارتباط دارد و این ارتباط برای همه نوع قهوه – از جمله بدون کافئین – نشان می‌دهد که مزایای قهوه ممکن است فراتر از اثرات کافئین باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *