0

بهترین راه برای جلوگیری از سفید شدن موها

جلوگیری از سفید شدن مو

زمانی که متوجه شدید که موهای سفید از جاهای مختلف سرتان ظاهر شده، وحشت نکنید. اولاً، سفید شدن مو هیچ عیبی ندارد؛ این روزها موهای سفید بسیار شیک و ترند است. با این حال، اگر از رنگ سفید موهایتان راضی نیستید، اشکالی ندارد! در این مقاله با نسیم سلامتی همراه باشید تا بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سفید شدن مو ها را بیان کنیم.

اگرچه افزایش سن و در بسیاری موارد ژنتیک، باعث سفید شدن مو می‌شود، راه‌های طبیعی زیادی برای کند کردن این روند وجود دارد. اینجا بهترین ترفندها برای حفظ رنگ مو طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

تصحیح عادات غذایی برای جذب ویتامین‌ها

مطمئن شوید که به اندازه کافی ویتامین B12، ویتامین D و آنتی اکسیدان دریافت می‌کنید. ویتامین‌ها برای سلامت مو و پوست بسیار ضروری هستند و می‌توانند در جلوگیری از سفید شدن موها نقش به‌سزایی ایفا می‌کند و روند سفید شدن مو را کند کنند.

اگر دچار کمبود هریک از این ویتامین‌ها هستید، مطمئن باشید روی رنگدانه موهای شما تأثیر می‌گذارد.

شما می‌توانید با خوردن مواد غذایی مانند ماهی سالمون، گوشت گاو، روغن زیتون و سبزیجات، لبنیات و تخم مرغ، موهایی سالم، قوی و با رنگ‌دانه‌های طبیعی داشته باشید.

همچنین می‌توانید از مولتی‌ویتامین‌ها نیز استفاده کنید؛ به خصوص اگر ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مفید و کافی را در رژیم غذایی خود مصرف نمی‌کنید. اما در نظر داشته باشید که بهتر است این کار را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. اغلب افراد گیاه‌خوار به دلیل اینکه محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنند، بیشتر در معرض کمبود ویتامین B12 قرار دارند؛ بنابراین اگر گیاهخوار هستید، با پزشک خود در مورد افزودن مکمل B12 به برنامه روزانه خود صحبت کنید.

از استرس خود بکاهید

تا حد امکان بدون استرس بمانید تا از ریزش موهایتان جلوگیری کنید؛ در غیر این صورت، موهای شما ممکن است رنگدانه خود را از دست بدهند و وقتی دوباره رشد کنند، سفید شوند!

تمام تلاش خود را بکنید تا در صورت امکان از استرس دوری کنید. استرس به خودی خود موهای شما را سفید نمی‌کند، اما نگرانی یا اضطراب مداوم می‌تواند باعث ریزش موهای شما شود.

مدیتیشن را شروع کنید تا یاد بگیرید چگونه استرس خود را در موقعیت‌های مختلف کنترل کنید.

در طول هفته زمانی را در نظر بگیرید تا به خودتان استراحت و آرامش بدهید.

سیگار را ترک کنید

اگر سیگاری هستید بهتر است سیگار را ترک کنید؛ استفاده بیش از حد از تنباکو از نظر علمی با سفید شدن زودرس مو در ارتباط است.

بخواهید باور کنید یا نه، مصرف دخانیات یکی از دلایل اصلی سفیدی زودرس مو است. مطالعات نشان می‌دهد که سیگاری‌ها 2.5 برابر بیشتر از کسانی که سیگار نمی‌کشند در معرض سفیدی زودرس مو هستند.
در کنار سفیدی زودرس، سیگار کشیدن می‌تواند موها را کدر و شکننده نشان دهد و در طول زمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.


آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی بگنجانید

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع ویتامین‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. عدم مصرف آنتی اکسیدان کافی در روز باعث تغییر رنگ سریع موهای شما می‌شود. با خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، چای سبز، روغن زیتون و ماهی از این امر پیشگیری کنید. البته این غذاها و نوشیدنی‌ها نمی‌توانند به طور کامل از سفید شدن موهای شما جلوگیری کنند، اما می‌توانند باعث کند شدن این روندشوند. اساسا، سطوح بالای آنتی اکسیدان بدن شما را متعادل می‌کند و به بدن کمک می کند ملانین بیشتری تولید کند (رنگدانه طبیعی که موهای شما را رنگ می‌کند).

سعی کنید فنجان قهوه صبح خود را با چای سبز عوض کنید و حتما یک وعده غذایی ماهی را به غذاهای هفتگی خود اضافه کنید.
و هنگام درست کردن سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای برنجی یا تفت دادن سبزیجات از روغن زیتون به جای روغن نباتی استفاده کنید.

در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید

از موهای خود در برابر آفتاب و آلودگی هوا محافظت کنید. دور نگه داشتن موهایتان از این عوامل می‌تواند به حفظ رنگدانه مو کمک کند. هر چه بیشتر در معرض آفتاب و آلودگی هوا باشید، فولیکول‌های مو ضعیف‌تر می‌شوند. اگر مجبور هستید که روزانه ساعت‌های زیادی را معرض تابش مستقیم نور خورشید بمانید، حتما از کلاه یا ضد آفتاب مو استفاده کنید.


به سلامتی موهای خود اهمیت دهید

با مراقبت مناسب از موهای خود از ریزش و در نتیجه سفید شدن زودهنگام آن جلوگیری کنید. البته موهای ناسالم لزوماً زودتر سفید نمی‌شوند، اما زمانی که تار مو آسیب دیده باشد، احتمال نازک شدن و ریزش آن بیشتر می‌شود. با افزایش سن نیز رنگدانه کمتری تولید می‌شود و هنگام رشد مجدد مو از ناحیه‌ای که ریزش کرده، احتمال سفید شدن آن بیشتر خواهد شد.

آیا کندن مو سفید باعث بیشتر شدن آن می‌شود؟

کندن موهای سفید باعث رشد بیشتر آن نمی‌شود. برخلاف تصور رایج، اگر موهای سفید را بیرون از ریشه بکنید، موهای سفید بیشتری در آن نواحی رشد نمی‌کنند!

اگر موهای سفید دارید که شما را آزار می‌دهد، بدون نگرانی از اینکه باعث ایجاد حجم زیادی از موهای سفید جدید شوید، آن‌ها را بردارید.
البته می‌بایست به خاطر داشته باشید که کندن موهای سفید یک راه حل طولانی مدت نیست. موهای سفید کنده شده همچنان به رنگ سفید رشد می‌کنند، زیرا خود فولیکول آن تغییر نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *